2015. április 6., hétfő

Versekből idéztem...


Óh, Tavasz, óh, Húsvét,
Emberek ősi biztatója,
Csak azt szórd szét köztünk:
Állandó a tavaszi óra
S ilyen marad.

(Ady Endre)

*

Vedd le polcodról a szerelmes leveleket,

a fényképeket, a csüggedt cédulákat,
hámozd ki önnön képed a tükörből.
Ülj le. Gyönyörködj életedben.

(Derek Walcott)

*

Ha reggel a` szép nap kisüt,
`S mosolyg az élet mindenütt -
Használd a` bájos életet,
Mert változó, `s ritkán nevet.

(Lauka Gusztáv)

*

Idesodródtam,
aranyba, hőbe,
ide az áldott mezőbe.
Semmi bajom,
csak más a tekintetem,
s néha a szívem fölé
téved kezem.

(Nagy László)

*

Szeress! Mélyen és rendíthetetlenül!
Szépen, gyengéden és erősen!
De nézd meg, hogy kit,
Mert a csalódás a földre terít.

(Ágai Ágnes)

*

Varázsolj el engem
takarj be engem
szüntess meg engem
hogy ne legyek én
csak Te - csak Mi.

(Őri István)

*


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése